LEGACY - JÖVŐBIZTOS SZERVEZETEKET ÉPÍTÜNK

Legacy: A szervezetfejlesztés és mi

3 tipp a Development Center (DC) sikeréhez

2020. szeptember 04. - Legacy Kft.

nyito_meeting-1453895_v2.jpgA Development Center (későbbiekben DC) egy jól bevált fejlesztési eszköz, amely segítségével a munkatársak kompetenciáit tudjuk mérni. Ezt a módszert szervezeten belüli értékelésre használjuk, azt nézi, hogyan fejleszthető az egyén, az elvárt követelmény szerinti szintre. Lehet ez objektív megközelítésű értékelési forma, vagy akár belső kiválasztás eszköze.  Bármi legyen is a célkitűzés, a tapasztalataink azt mutatják, hogy egy erős és objektív megközelítés párosítva egy reflektív és magával ragadó élménnyel nagyban elősegíti a résztvevőknek önmagukból kihozni a legjobbat – ami egyben a szervezet fejlődését, növekedését is támogatja. 

A módszer alkalmazása során egy kompetenciatérképet készítünk az adott munkakörre, majd a szervezetre testreszabottan feladatokat állítunk össze, amelyek sikeres elvégzéséhez a fent említett kompetenciákra lesz szüksége a munkatársaknak. 

Azon túl, hogy szakmai tudást alkalmaz, nagy hangsúlyt fektet a viselkedésmódok feltárásába egyaránt. Annak érdekében, hogy a lehető legjobb élményt és közben tanulást biztosítsunk a résztvevők számára, íme 3 tipp, amire mi különösen nagy figyelmet fordítunk a Legacyban egy DC során és neked is hasznodra válhat a módszer alkalmazásakor:

1. Alakíts ki pozitív légkört – Hozz a munkakörhöz kapcsolódóan a lehető legéletszerűbb gyakorlatokat. Legyen változatos és specifikusan kialakított – akár színészt is alkalmazhatsz a szituációs gyakorlatokhoz. Az egyébként is stresszhelyzetben lévő résztvevőknek biztosítsd a megfelelő környezetet, ezzel is segítve őket a feladatok lehető legsikeresebb és kreatívabb megoldására. Alkalmazhatsz jégtörőt is a legelején, ami segíthet oldani a résztvevők feszültségét.

businessman-1417172.jpg2.Kombináld az objektív felmérést egyéni visszajelzéssel – Bármilyen fejlesztésről beszélünk, a viselkedési preferenciák, a kognitív képességek és a motiváció objektív megközelítéssel történő mérése elengedhetetlen a világosan megfogalmazott kompetenciákkal szemben. Az ügyfél akkor kapja a legteljesebb fejlesztési tervet és visszajelzést, ha a DC-n elért teljesítményen túl a mindennapokra vonatkozóan is kap visszajelzést.

3. Fektesd le az alapokat – Első sorban a bizalmat és tiszteletet. Fontos, hogy a résztvevők érezzék, biztos kezekben vannak és minden visszajelzést egyénre szabottan, odafigyeléssel és precizitással kapnak meg. Ehhez használj minél több szó szerinti idézetet, ami az egyén részéről hangzott el a nap során. Készítsd fel őket arra a furcsa körülményre is, hogy az értékelők pókerarccal fogják figyelemmel kísérni a feladatokat, de mindezt azért teszik, hogy senkit ne befolyásoljanak a nonverbális jelek és mindenki egyenlő eséllyel indulhasson. Legyen a DC egy olyan hely, ahol lehet hibázni, újra próbálkozni majd a hibákból tanulni.  

„Újra meg újra meg újra elbuktam az életemben… és végül ezért jártam sikerrel." – Michael Jordan

Herold Lilla
Junior szervezetfejlesztő, coach

Hogy biztosan ne maradj le semmiről, kövess minket a közösségi médiában is: Facebook, LinkedIn, Meetup.com: Budapesten és Debrecenben. Iratkozz fel a hírlevelünkre is!

süti beállítások módosítása