LEGACY - JÖVŐBIZTOS SZERVEZETEKET ÉPÍTÜNK

Változásnál elég önmagában a vezetői kommunikáció?

2018. július 20. - Legacy Kft.

megaphone-3272935_640.jpg

A szervezeti változások kapcsán gyakran találkozunk azzal az elgondolással, hogy a vezetőknek ilyenkor első sorban kommunikációs segítség kell. Ha ügyesebben tudják mondani, készen is vagyunk. Miért kevés ez önmagában? És mire van szükség valójában?

Tovább

Csináljuk szenvedéllyel, vagy inkább ne csináljuk!

person-1262046_640.jpg

Értékesítési szervezetekben gyakran előforduló jelenség, hogy stagnál a csapat teljesítménye, pedig minden adott lenne a növekedéshez. A vezetőség már csillámpónikat is bevet a csapattagok motiválására, de ők épp csak jelzésértékkel lelkesednek. Pénz, paripa, fegyver adott, a csapat mégis inkább a „már-már kihűlő, lassan elfolyó kád vízben ücsörög”, és karba tett kézzel várja a bejáratott vevőkörtől beérkező megrendeléseket. Mit lehet tenni, amikor egy értékesítési csapat tagjai megszokták, hogy el tudják érni a fennmaradásukhoz szükséges minimum teljesítményt kényelmes munkával, és megelégszenek ezzel?

Tovább

Láthatatlan ügynökök, akik keresztbe tesznek a változásnak

people-3076861_640.jpg

Fejlesztő szakemberként gyakran találkozunk azzal, hogy a résztvevők változtatni akarnak a működésükön, aminek érdekében még vállalásokat is tesznek. Aztán látszólag nem történik semmi. Pontosabban akcióba lépnek a láthatatlan ügynökök, akik szépen keresztbe tesznek a változásnak. Hogyan lehet leleplezni és leállítani őket?

Tovább

Öt tévhit a tréner-tanácsadói szakmáról (és ahogy ezt mi látjuk)

dessert-3129513_640.jpg

Nagy öröm számomra, hogy rendszeresen alkalmam nyílik egy-egy nagy egyetemen workshopot tartani HR menedzser, andragógia vagy vezetés szervezés szakos hallgatóknak. Inspirálnak a fiatalok a kérdéseikkel, nyitottságukkal, frissességükkel, ugyanakkor meglep milyen tévhitekkel élnek a tréner-tanácsadó szakmával kapcsolatban. Ezek a tévhitek nem csak az egyetemisták fejében élnek.

Tovább

Most akkor van win-win az értékesítésben, vagy nincsen?

door-1590024_640.jpg

Szolgáltatások értékesítésével kapcsolatban gyakran felmerülő kérdés, hogy lehet-e a szolgáltató és a megrendelő szempontjából is kölcsönösen előnyös megállapodásokat kötni. Vagy ez csak egy idealista elgondolás, hiszen a vevő a legolcsóbban szeretné megvenni, amit az eladó meg a lehető legdrágábban adna el? Vajon elérhető itt a nyertes-nyertes állapot, vagy csak finomkodás és képmutatás az egész?

Tovább

Amíg a HR és a vezető egymással marakodnak, a munkavállaló szépen lelép?

fu_jnak.png

Szervezeteknél lépten-nyomon beleütközünk abba, hogy a vezetők és a HR kölcsönösen ki vannak akadva egymásra. És amíg ők egymással meccselnek, a dolgok, amikhez az együttműködésükre lenne szükség, nem haladnak eléggé: legyen ez a stratégia végrehajtása, a munkaerőhiány okozta lyukak betömködése, a motiválás, a megtartás, a munkáltatói márkaépítés, a folyamatok fejlesztése és sorolhatnánk…

Tovább