LEGACY - JÖVŐBIZTOS SZERVEZETEKET ÉPÍTÜNK

Tévhitek a belső coachokkal kapcsolatban

2018. július 13. - Legacy Kft.

man-1483479_640.jpg

Szeretjük túlmisztifikálni azokat a dolgokat, amelyekről keveset tudunk. Így van ez, emberek vagyunk. Ha nem értjük, költünk róla mesét, anekdotát, mikor mit. Rengeteg mítosz és tévhit kering a belső coachok kapcsán, itt az idő, hogy fellibbenjen a fátyol néhányról!

Tovább

Csináljuk szenvedéllyel, vagy inkább ne csináljuk!

person-1262046_640.jpg

Értékesítési szervezetekben gyakran előforduló jelenség, hogy stagnál a csapat teljesítménye, pedig minden adott lenne a növekedéshez. A vezetőség már csillámpónikat is bevet a csapattagok motiválására, de ők épp csak jelzésértékkel lelkesednek. Pénz, paripa, fegyver adott, a csapat mégis inkább a „már-már kihűlő, lassan elfolyó kád vízben ücsörög”, és karba tett kézzel várja a bejáratott vevőkörtől beérkező megrendeléseket. Mit lehet tenni, amikor egy értékesítési csapat tagjai megszokták, hogy el tudják érni a fennmaradásukhoz szükséges minimum teljesítményt kényelmes munkával, és megelégszenek ezzel?

Tovább

Láthatatlan ügynökök, akik keresztbe tesznek a változásnak

people-3076861_640.jpg

Fejlesztő szakemberként gyakran találkozunk azzal, hogy a résztvevők változtatni akarnak a működésükön, aminek érdekében még vállalásokat is tesznek. Aztán látszólag nem történik semmi. Pontosabban akcióba lépnek a láthatatlan ügynökök, akik szépen keresztbe tesznek a változásnak. Hogyan lehet leleplezni és leállítani őket?

Tovább

Öt tévhit a tréner-tanácsadói szakmáról (és ahogy ezt mi látjuk)

dessert-3129513_640.jpg

Nagy öröm számomra, hogy rendszeresen alkalmam nyílik egy-egy nagy egyetemen workshopot tartani HR menedzser, andragógia vagy vezetés szervezés szakos hallgatóknak. Inspirálnak a fiatalok a kérdéseikkel, nyitottságukkal, frissességükkel, ugyanakkor meglep milyen tévhitekkel élnek a tréner-tanácsadó szakmával kapcsolatban. Ezek a tévhitek nem csak az egyetemisták fejében élnek.

Tovább

Most akkor van win-win az értékesítésben, vagy nincsen?

door-1590024_640.jpg

Szolgáltatások értékesítésével kapcsolatban gyakran felmerülő kérdés, hogy lehet-e a szolgáltató és a megrendelő szempontjából is kölcsönösen előnyös megállapodásokat kötni. Vagy ez csak egy idealista elgondolás, hiszen a vevő a legolcsóbban szeretné megvenni, amit az eladó meg a lehető legdrágábban adna el? Vajon elérhető itt a nyertes-nyertes állapot, vagy csak finomkodás és képmutatás az egész?

Tovább

Amíg a HR és a vezető egymással marakodnak, a munkavállaló szépen lelép?

fu_jnak.png

Szervezeteknél lépten-nyomon beleütközünk abba, hogy a vezetők és a HR kölcsönösen ki vannak akadva egymásra. És amíg ők egymással meccselnek, a dolgok, amikhez az együttműködésükre lenne szükség, nem haladnak eléggé: legyen ez a stratégia végrehajtása, a munkaerőhiány okozta lyukak betömködése, a motiválás, a megtartás, a munkáltatói márkaépítés, a folyamatok fejlesztése és sorolhatnánk…

Tovább