LEGACY - JÖVŐBIZTOS SZERVEZETEKET ÉPÍTÜNK

Legacy: A szervezetfejlesztés és mi

Miért menj el coachképzésre?

2022. március 11. - Legacy Kft.

275484351_1127929731111026_3838151723732395681_n.jpgAz első ok, ami eszembe jut (gondolom neked is ez jutott eszedbe elsőre), hogyha ezzel akarsz foglalkozni, akkor bizony el kell sajátítani a szakmai alapokat. Erre nincs is jobb hely, mint egy coachképzés. Egy fontosat súgok: legyen az ICF által akkreditált (a piacon és a szakmában is hasznát veszed majd)!

Ezen felül egy ilyen képzésen remek emberi és szakmai kapcsolatok is köttetnek. A mai napig alkalomszerűen összejárunk a képzésen résztvevőkkel és beszélgetünk, szakmázunk. Ilyenkor repül az idő és csak azt veszed észre, hogy feltöltődtél. andrew-moca-yagnju4rtss-unsplash.jpg

Van még egy ok. Egy nyomos ok. Egy jó coachképzés életed meghatározó része lesz. Más leszel, érettebb leszel, tudatosabb leszel, felelősebb leszel és még sorolhatnám. Nemrég fejeztem be egy másik képzést, ahol a vizsga egyik része egy szakmai krédó elkészítése volt. A krédó egy hitvallás, egy olyan szabály, elv, ami szerint működünk, cselekszünk. Miközben raktam össze, beugrott az én élményem a coachképzésről. Bátran állítom, hogy anélkül a képzés nélkül nem lennék az, aki most vagyok. Nem lennék ennyire tudatos, nem tudnám ilyen szinten kézben tartani az életem, és kézben tartani a jövőm. A mai napig emlékszem a sok-sok „Ahaaaa”-ra és a sok-sok „hát ezért csinálom így/ezért viselkedek így”-re, és a jó pár „ezért fogom máshogy csinálni”-ra.

Amire viszont a legtisztábban emlékszem, az az egyik kézzelfogható fejlődésem. Meg tudom mondani, hol voltam, milyen idő volt, milyen körülmények között voltam, kristálytisztán emlékszem. Az addig számomra többször előforduló káros működésemre NEM-et mondtam. Önerőből, saját magam.275279165_2589592054517767_3912119357141641423_n.jpgAz egyik modul keretében a tranzakcióanalízisről tanultunk, és azon belül az embereket ”mozgató” driverekről. Ezek alapból olyan társadalmilag elfogadott ”parancsok”, amik hasznosak, ám sokszor automatikusan működésbe lépnek, és ha nem tudatosan kezeljük őket, megakadályozzák az önérvényesítésünket.

Öt ilyen driver van: Légy tökéletes! Bírd ki! Tégy erőfeszítéseket! Siess! Szerezz örömet! Az én korábban túlbuzgó driverem a szerezz örömet volt. Hányszor mentem el a haverom haverjának elintézni valamit, miközben igazából teljesen másra vágytam (pl. megnéztem volna egy filmet, amit már régóta akartam). A szerezz örömöt driver azt a parancsot adja, hogy a saját prioritásunkat háttérbe szorítva tegyünk szívességeket akár a szűk, akár a tág környezetünknek ezzel okozva örömöt nekik…, saját magunk helyett! Ezt sikerült levetkőzni.

Én már nem csinálok ilyet, illetve csak olyan mértékben, ami nem káros számomra (a haverom haverjának meg már semennyire…). Mert a coachképzésnek köszönhetően megfejlődtem, ahogy korábban is írtam a kezemben tartom az életem. Én, a saját kezemben, a saját életem.

Tasnádi Roland 
tréner, coach


Hogy biztosan ne maradj le semmiről, kövess minket a közösségi médiában is: FacebookLinkedInInstagram oldalainkon, valamint látogass el Spotify csatornánkra, és keress minket a Meetup.com-on: Budapesten és Debrecenben!

süti beállítások módosítása